Остання угода за акцією ПАТ «УкрАВТО» на УБ була здійснена тиждень тому 13 грудня при ціні 73,94 грн. За цей тиждень індекс УБ знизився на 5,7%. На довших інтервалах в один та три місяці акція компанії мала гіршу динаміку, ніж ринок на 18 в.п. та 16 в.п. відповідно. Акція є малоліквідною. Обсяг торгів за останні три місяці склав біля 420 тис. грн.
Обсяги виробництва ПАТ «ЗАЗ» за листопад 2011 року знизились на 10% відносно жовтня поточного року. Всього за 11 місяців 2011 року було виготовлено 54948 легкових авто, що на 53% перевищує минулорічний обсяг виробництва за аналогічний період. Однак позитивний вплив наведеної динаміки виробництва ПАТ «ЗАЗ» на корпорацію «УкрАВТО» опосередкований, зважаючи на те, що остання лише контролює автомобільний завод. Так, згідно з даними ресурсу SMIDA, станом на 3 кв. 2011 р. 74,7% акцій ПАТ «ЗАЗ» належить фізичній особі-резиденту, 24,9% – юридичній особі-нерезиденту.
Нещодавно з’явилась інформація про поновлення судового процесу за позовом фірми «АвтоПромІнвестКо» щодо питання приватизації корпорацією «УкрАВТО» 81,59% пакета акцій АТ «АвтоЗАЗ» у 2002 році. Результат вирішення питання важко передбачити, однак очевидно, що встановлення суті питання забере тривалий час, а саме рішення не матиме прямого та вагомого впливу на корпорацію.
Іншим цікавим повідомленням є те, що за результатами 2010 року корпорація стала четвертим за величиною експортером пшениці в Україні. Це вказує на успішну диверсифікацію ризиків бізнесу, разом з тим, маємо і свідчення не такого оптимістичного відновлення ринку авто, як очікувалось. Зростання прибутковості інших видів діяльності, ніж реалізація авто, вочевидь, призводить до зростання неопераційних доходів, які тяжко прогнозувати та оцінювати. А їх вплив з початку 2011 р. зростає, особливо враховуючи обсяги, що значно перевищують фінансові результати від операційної діяльності.
Факторами стабільної діяльності є план зі збільшення продаж на 25% у 2012 р. та початок випуску з січня 2012 року нової моделі авто – «ЗАЗ Vida», яка по суті є нинішнім поколінням «Chevrolet Aveo» з високою локалізацією виробництва, що в перспективі дозволить експорт авто під власним брендом.
Акція корпорації на сьогодні торгується з трейлінговими коефіцієнтами EV/S = 0,34; EV/EBITDA = 7,8; P/E = 4,4, які при порівнянні з іноземними аналогами вказують на те, що акція торгується дорожче них.
Таким чином, акція компанії варта уваги, однак, враховуючи ризик корпоративної структури, складність передбачення неопераційних доходів компанії, низьку ліквідність за умов відсутності сильних позитивних факторів росту, а також те, що наразі акція торгується за фінансовими коефіцієнтами дорожче аналогів, не рекомендуємо інвестувати в акції ПАТ «УкрАВТО».