Американські індекси підросли вчора на 0,5%, незважаючи на погану статистику по промисловості. Промислове виробництво в квітні знизилося на 0,5% м/м, тоді як очікувалося падіння лише на 0,1%. Паралельно індекс ділової активності Нью-Йорка, який вважається непоганим лідируючим індикатором, теж впав до негативних значень, до -1,4 проти +3,1 місяцем раніше. На чому ж тоді виросли ринки? Аналітики пояснюють це очікуваннями того, що ФРС не буде поспішати зі згортанням програми викупу активів. Тобто ліквідність в тому ж обсязі надходитиме в систему щонайменш до кінця року.
Однак, ознаки перекупленості американських акцій та нездорової ейфорії здається вже очевидні. Технічно, 91% компаній індексу S&P500 торгується вище своїх 50-денних середніх, що є майже дворічним максимумом у цьому показнику. Також зараз спостерігаються дуже високі рівні оптимізму інвесторів згідно різних опитників.
Україна знизила дефіцит торгового балансу у 1 кв. до 2,0 млрд.грн. з 2,9 млрд.грн. у минулому році. Цього вдалося досягти передусім за рахунок нижчого імпорту енергоносіїв. Так, імпорт газу впав у 1 кв. на 17% р/р у грошовому виразі, так як через відносно теплу зиму вдалося зекономити на його споживанні та використати існуючі запаси. Також майже у 6 раз впав імпорт нафти через простій майже усіх крім одного нафтопереробних заводів. Дивно, але й бензину та дизпалива Україна не імпортувала більше, хоча за даними Міненерго споживання цих енергетичних товарів сильно не знизилося у 1 кв. Якщо споживання йшло з запасів, про що свідчить їх суттєве скорочення у 1 кв., то таке зниження імпортних закупівель було лише тимчасовим, і скоріш за все повинно буде значно прискоритися у 2 кв. цього року.
Паралельно з зовнішньоторговельною статистикою Держстат опублікував статистику по прямих іноземних інвестиціях. Їх приріст у 1 кв. склав всього $0,7 млрд., на 13% менше ніж минулого року.
Укрзалізниця розмістила 5-річні єврооблігації на $500 млн. під 9,5% річних. Це вище заявленої напередодні доходності у 9% та аналогічних випусків державних Ощад- та Укрексімбанків, тож випуск не можна назвати надто вдалим. Також ці єврооблігації мають пут-опціон, який дозволяє інвесторам пред’явити їх до дострокового погашення за 101% номіналу у випадку приватизації Укрзалізниці.
Інша держмонополія – Нафтогаз – отримала майже вдвічі більший збиток у 1 кв. ніж рік тому. Від’ємний результат склав 7,7 млрд.грн. Чистий дохід знизився на 34% до 26,7 млрд.грн., в тому числі і за рахунок 18-процентного падіння доходів від транзиту газу – до 5,6 млрд.грн. Нагадаємо, що у 1 кв. уряд рекапіталізував Нафтогаз на 8 млрд.грн. Таким чином, «дирка» у балансі Нафтогазу залишається великою, і це лише вкотре підкреслює необхідність реорганізації компанії та реформування усієї нафтогазової сфери. Поки ж, дефіцит Нафтогазу додає до державного дефіциту та боргу, і лягає тягарем на усіх платників податків.
НБУ відзвітував про зростання активів банків у квітні до 1162 млрд. грн., або на 15 млрд. грн. Сьогодні ж Нацбанк має повідомити про те, який обсяг резервів був в кінці квітня та на скільки зросли депозити та монетарні агрегати у минулому місяці.
Новини емітентів
ПАТ "Автомобільна компанія" Богдан Моторс " в першому кварталі 2013 року отримало чистий збиток у розмірі 3 млн. грн., що в 27 разів менше аналогічного показника першого кварталу 2012 року. Чистий дохід від реалізації за цей період скоротився в 3,4 рази - до 253,1 млн. грн. Валовий прибуток компанії скоротився у 5,5 рази - до 13,8 млн. грн. Від операційної діяльності компанія отримала 12,2 млн. грн. прибутку проти збитку у розмірі 24,8 млн. грн. роком раніше.
"Богдан-Моторс" збільшила поточні зобов'язання станом на 31.03.2013 р. до 660,3 млн. грн., а довгострокові майже не змінилися і склали 2 млрд. 945 млн. грн.
В першому кварталі 2013 року корпорація скоротила випуск автотранспортних засобів в 4,1 рази до аналогічного періоду 2012 року - до 1175 од., однак з урахуванням наявних домовленостей розраховує збільшити виробництво легкових авто за підсумками року на 25%.
В 2012 році чистий дохід компанії скоротився на 14,8% порівняно з 2011 роком - до 3 млрд. 366,5 млн. грн., а чистий збиток зріс в 55 разів - до 323,4 млн. грн.
За підсумками 2012 року корпорація скоротила випуск автотранспортних засобів на 36,2% порівняно з 2011 роком - до 13 455 од., в тому числі випустила 12 034 легкових автомобілів (на 40,5% менше), 876 комерційних (на 34,8% більше) і 545 автобусів і тролейбусів (у 2,7 рази більше). Виробничі потужності компанії - 120-150 тис. од. (Lada, Hyundai і автомобілі під власним брендом) в Черкасах і автобусів і тролейбусів в Луцьку потужністю 6 тис. на рік.
· сайт "КІНТО"
· тел. (044) 390-57-60