30 червня 2014 року
Київ, Україна – 24 вересня 2014 року – "Укрпродукт Груп Лімітед" (надалі "Укрпродукт" або "Група") (біржевийтікерAIM: UKR), один із провідних українських виробників брендованої молочної продукції та напоїв (квасу), сьогодні оголошує неаудовані проміжні фінансові результати за шість місяців, що закінчилися 30 червня 2014 року.
КЛЮЧОВІ ПОКАЗНИКИ:
(Дані в дужках вказані за шість місяців, що закінчилися 30 червня 2013 року, коли обмінний курс гривні до фунта стерлінгів становив 12.33 у порівнянні із 16.99 у звітному періоді)
- Загальна виручка скоротилась на 30% у порівнянні із минулим роком до 17.2 млн. фунтів стерлінгів (24.7 млн. фунтів стерлінгів), проте скорочення в національній валюті склало 5%
- Маржа валового прибутку зросла до 22.7% (15.0%), що призвело до росту валового прибутку на 5% до 3.9 млн. фунтів стерлінгів (3.7 млн. фунтів стерлінгів)
- Виручка в сегменті брендованої молочної продукції скоротилась на 41% у порівнянні із минулим роком до 11.3 млн. фунтів стерлінгів (19.1млн. фунтів стерлінгів),а валовий прибуток скоротився на 20% у порівнянні із минулим роком до 2.1 млн. фунтів стерлінгів (2.7млн. фунтів стерлінгів)
- Виручка від продажів квасу скоротилась на 40%у порівнянні із минулим роком до 0.7 млн. фунтів стерлінгів (1.2млн. фунтів стерлінгів) а валовий прибуток скоротився на 39% у порівнянні із минулим роком
- Виручка від продажів Сухого Знежиреного Молока (СЗМ) виросла на 36% до 4.7 млн. фунтів стерлінгів (3.5млн. фунтів стерлінгів) а валовий прибуток зріс до 1.3млн. фунтів стерлінгів (0.3млн. фунтів стерлінгів)
- Прибуток до виплати відсотків, податків та амортизації (EBITDA) виріс на 42% до 1.8 млн. фунтів стерлінгів (1.3 млн. фунтів стерлінгів) у порівнянні із минулим роком
- Операційний прибуток збільшився більше ніж вдвічі у порівнянні із минулим роком і досяг 1.3 млн. фунтів стерлінгів (0.6 млн. фунтів стерлінгів)
- Прибуток до курсових різниць виріс до 835 тис. фунтів стерлінгів (33 тис. фунтів стерлінгів)
- Негативний ефект від курсових різниць становив 2.8 млн. фунтів стерлінгів
- Залишок коштів на кінець періоду становив 0.4млн. фунтів стерлінгів (0.6млн. фунтів стерлінгів).
ЗВІТ ГОЛОВНОГО ВИКОНАВЧОГО ДИРЕКТОРА
Як і слід було очікувати нестабільна політична та економічна ситуація обумовила складне бізнес-середовище для всіх підприємств в Україні. Індекс споживчої довіри впав, а купівельна спроможність населення скоротилася через ріст витрат, включаючи дуже значне збільшення цін на паливо у зв'язку з погіршенням відносин між Україною і Росією. Значна девальвація гривні ще більше акцентувала виклики керівникам компаній, адже вона сприяла збільшенню вартості імпортних матеріалів, але водночас вона потенційно відкриває можливості експорту.
В молочному секторі відсутність експорту до Росії призвела до надлишку пропозиції і певного демпінгу на внутрішньому ринку. Однак, що важливіше, це призвело до більшої доступності сирого молока, а також подальшого зниження цін на нього. Брендована молочна продукція зазнала зниження продажів, враховуючи ринкові умови, а також не в останню чергу в результаті зростання споживчих цін, яке було необхідне на початку року через тиск на собівартість продукції. У той же час наявність більших обсягів сирого молока за нижчими цінами в поєднанні зі збільшенням споживчих цін забезпечили ріст рентабельності брендованих категорій молочних продуктів. Таким чином, незважаючи на зниження доходів, валовий прибуток в першому півріччі 2014 року збільшився в порівнянні із минулим роком.
У сегменті вершкового масла компанії сталося зменшення обсягів реалізації та виручки, однак рентабельність істотно покращилася. Ринок спредів в Україні в цілому продовжує скорочуватися, оскільки споживачі повертають свої уподобання назад на традиційне вершкове масло. Таким чином в категорії спредівУкрпродукту спостерігалося зниження продажів і прибутку. Плавлений сир показав зниження виручки і валового прибутку, незважаючи на поліпшення маржинального прибутку. Продажі твердого сиру найбільше постраждали від обмежень на експорт до Росії та демпінгу продукту і, як результат скоротилися у порівнянні із минулим роком.
У зв'язку з девальвацією гривні щодо долара США на 47% в першому півріччі 2014 року Компанія спрямувала зусилля на підвищення доходів від експорту, значно поліпшивши свої експортні продажі СЗМ та освоюючи нові експортні ринки для своєї брендованої продукції.
Сухе Знежирене Молоко (СЗМ) – Сегмент СЗМ у першому півріччі 2014 року показав значне зростання у порівнянні із минулим роком завдяки збільшенню внутрішнього та експортного попиту і більш вигідним цінам, враховуючи обмінний курс. Крім того, Компанія продовжує зміцнювати свою репутацію як високоякісного і надійного постачальника для великих транснаціональних компаній в Україні, як і планувалося після модернізації виробничихпотужностей в рамках проекту, що фінансується ЄБРР.
Продажі квасупоказали зниження у першому півріччі2014 року порівняно з аналогічним періодом минулого року через більш холодну погоду в літній період, ніж зазвичай, і труднощі продажіву Криму. Однак компанія очікує поліпшення продажів у другійполовині сезону не в останню чергу завдяки значніймаркетинговій підтримціта подальшому розвитку географічного покриття.
Послуги дистрибуції – Зогляду на коммодитизацію в цьому сегменті бізнесу, Компанія наразі працює з меншими об'ємами з акцентом на якості бізнесу та прибутковості. В результаті, незважаючи на зниження доходів в цьому сегменті у порівнянні з минулим роком, валова рентабельність показала поліпшення.
Фінанси – В цілому вищезгадані фактори призвели до значного збільшення EBITDA та операційного прибутку Компанії у першому півріччі 2014 в порівнянні із минулим роком. Операційний грошовий потік, значно покращився протягом періоду. Значна девальвація гривні нівелювала таке операційне поліпшення через від'ємні курсової різниці. Ефект обмінного курсу призвів до збитків Групи у першому півріччі 2014 року.
Як було оголошено раніше банківська упевненість в Україні впала, і це обмежує кредитні можливості. Тим не менше Укрпродукт успішно продовжив свої кредитні лінії для поповнення оборотного капіталу. Укрпродукт також користується подальшою підтримкою Європейського банку реконструкції та розвитку ("ЄБРР"), який провів реструктуризацію погашення кредиту з урахуванням істотної девальвації гривні.
Обсяг готівки Групи і банківські кредити Групи є достатніми для задоволення поточних боргових зобов'язань в короткостроковій і середньостроковій перспективі.
В тому що стосується операційної діяльності Компанія продовжила реалізацію другого етапу проекту модернізації з Європейським банком реконструкції та розвитку. Водночас Компанія продовжує бачити позитивний ефект від першого етапу проекту, який став ще більш актуальним з огляду на зростання цін на енергоносії.
До того ж Компанія відкоригувала свою бізнес-модель, включаючи зміни у структурі продажів і логістики. Це виявилося успішним і призвело до поліпшення операційної ефективності. Фінансові результати цих ініціатив вже проявили себе.
Перспективи – У контексті нестабільного середовища, Укрпродукт збереже свій позитивний підхід,адаптуючись до змін уможливостях зі своїми торговими партнерами і споживачами. Зокрема, відновлення обсягів продажів брендованої продукції буде підкріплено сильною маркетинговоюпрограмою. Заключний етап проекту модернізації за підтримки ЄБРР буде запущено в повному обсязі до кінця року.
Укрпродукт промежуточніе результаті FinReport
***
За більш детальною інформацією відвідайте сайт www.ukrproduct.com або зв'яжіться із:
Сергій Євланчик
Головний Виконавчий Директор
Тел:+380 44 232 9602
[email protected] |
Бородаєва Марія
Менеджер у зв'язках з інвесторами
Тел: +44 (0) 20 7894 7000
[email protected] |