Динаміка ціни акції ХК «Луганськтепловоз» протягом останнього тижня та
місяця торгів виявилась гіршою за динаміку індексу УБ на 37 в.п. та 42 в.п.
відповідно. На довгострокових (тримісячному та піврічному) інтервалах різниця
динамік ціни акції та індексу УБ склала менше 3 в.п. Суттєвий негативний вплив
на динаміку ціни акції емітента мав інформаційний фон. Так, лише за останній день
торгів ціна акції знизилась на 13,7%.
Динаміка фінансових
результатів компанії у 1 кв. 2012р. порівняно як з 1 кв. 2011р.,
так і з 4 кв. 2012р. була негативною, зважаючи на зниження обсягів
виробництва та реалізації. Обсяг реалізації у 1 кв. 2012р. порівняно з 4 кв. 2011р. знизився на 47%, до 231 млн. грн.,
валовий прибуток – на 54%, до 30 млн. грн. EBITDA та чистий прибуток
виявилися від’ємними та склали 6 млн. грн і 54 млн. грн.
відповідно. У 4 кв. відповідні збитки були меншими: 2 і 12 млн. грн.
За квітень-травень
2012р. було виготовлено 28 секцій локомотивів, що вже перевищує результат 1 кв. 2012р.
з 24 виготовленими секціями. Якщо висока динаміка виробництва збережеться і
надалі, слід очікувати покращення фінансових результатів у 2 кв. 2012 р.
Інтенсивний потік
інформаційних повідомлень щодо компанії набув негативного характеру. Дійсно, в
соціальному аспекті звільнення до тисячі робітників є серйозною проблемою для
міста. Але в аспекті виробництва та перспектив самого бізнесу за 5 міс.
2012р. спостерігаємо достойний результат. Обсяги виробництва ХК «Луганськтепловоз» у травні місяці залишилися на тому ж відносно високому
рівні, що і в квітні цього року – 14 локомотивів. Всього за 5 міс. 2012р.
компанією виготовлено 52 локомотиви, що на 44% більше аналогічного минулорічного
показника.
Навіть незважаючи на
оптимізацію виробничих потужностей, що дозволить підприємству виготовляти не
більше 15 секцій локомотивів на місяць, амбіційний план 2012р. з виготовлення
156 секцій (140 секцій з яких було законтрактовано для ОАО «РЖД») є досяжним,
зважаючи на результат 5 міс. 2012р. Вузлів і деталей до локо-мотивів за 5 міс.
2012р. виготовлено на суму 11,2 млн. грн., що на 67% більше за аналогічний
період минулого року.
Перспективи
співробітництва залишаються і надалі, зважаючи на оновлення тягового складу РЖД
лише на своїй початковій стадії. Так, зношеність тягового складу в Україні
становить понад 90%, в Росії – близько 80%, а в Казахстані – 70%. Тому
теоретично кожен з виробників локомотивів мав би за цієї кон’юнктури ринку
отримати свою частку замовлень. Більше того, в Росії, разом зі зростанням рівня
завантаженості наявних потужностей, відкри-вають і нові майданчики з
виробництва, що є певним сигналом, що перспективи виробництва даної продукції
залишаються й нині достатньо привабливими для входження нових гравців в
індустрію.
Зважаючи на тиск
інформаційного негативу та невизначеність (що останнім часом була посилена
відсутністю достатньо вичерпного розкриття менеджментом оптимізаційних заходів
на підприємстві), ціна акції в короткостроковому періоді може просідати, однак фундаментальна
вартість бізнесу, що має суттєві законтрактовані замовлення та працює над
оновленням численного тягового парку СНД, є відчутно вищою за поточну ціну
акції. Хоча відповідний потенціал зростання, вочевидь, має значно віддалену
перспективу реалізації.
Наразі акції компанії
торгуються за трейлінговими коефіцієнтами EV/S = 0,24 та EV/EBITDA = 3,5, що
вказує на дисконт відносно іноземних аналогів. Проте такі коефіцієнти у
поточних кон’юнктурних умовах українського фондового ринку не дають ціні акції
компанії відносної переваги при інвестуванні.
Враховуючи наявний нині підвищений рівень ризику інвестування в акції ХК
«Луганськтепловоз», рекомендуємо утриматись від інвестування в акції ХК
«Луганськтепловоз». В той же час суттєве зростання обсягів виробництва в
останні місяці та потенційний попит на продукцію є тими фундаментальними
факторами, що мають підтримати ціну акції емітента на довгостроковому
горизонті, чим зумовлюють рекомендацію «тримати» акції ХК «Луганськтепловоз».