З часу написання останнього огляду (19.12.2011), акції Луганськтепловозу зросли на 8,5% при майже незмінних значеннях індексу УБ (+0,6%). Таким чином, 2011 рік закінчився для компанії на висхідній хвилі і ми пропонуємо коротко поглянути назад, а також проаналізувати варіанти руху акції вже у 2012 році.
Після повноцінного переходу прав власності Луганськтепловоза Трансмашхолдингу у березні 2011 року у компанії почали покращуватися справи з замовленнями. Було забезпечено випуск 60 тепловозів для Монгольських залізниць, 42 тепловози для Російських залізниць (РЖД), а також 8 електровозів для Укрзалізниці (УЗ). Як наслідок, 2011 рік виявився найуспішнішим для підприємства за декілька останніх десятиріч з чистим доходом ~1,6 млрд. гривень (+86% р/р). Тим не менше, варто відмітити важливий момент: інвестори поки що не звернули особливої уваги на цей факт і акція Луганськтепловоза просіла за рік навіть більше ринку (-45,9% проти -40,3% у індексу УБ).
Ціна паперів компанії наразі знаходиться в діапазоні 2,0-2,5 грн., що відповідає рівням осені 2009 року, коли Луганськтепловоз лише починав торгуватися на ринку заявок. Можна сказати, що з технічної точки зору акція якраз зрівнялася з ринком на інтервалі 1-2 роки, але фундаментально справи на підприємстві набагато кращі, ніж тих ж самих 1-2 роки назад.
Основний варіант розвитку подій полягає в тому, що Луганськтепловоз потенційно може стати однією з найбільш доходних акцій у секторі машинобудування у 2012 році. Передумови реалізації такого прогнозу закладаються оптимістичними заявами керівництва заводу про наявність дуже великих замовлень від РЖД на наступний рік, що досягають суми 2,4 млрд. грн., а це ще +50% р/р. Подробиці домовленостей між компанією та РЖД невідомі та викликають певні сумніви про можливість їх повної реалізації (з точки зору реальної оплати з боку росіян), проте навіть часткове виконання плану буде розцінюватися як успіх для компанії.
Тут потенційний інвестор стикається з низкою ризиків:
- невиконання плану. Причин на це може бути безліч, адже російські структури є монопольним замовником тепловозів з Луганського заводу, а тому багато що залежатиме не лише від економічної доцільності (яка, як вже не раз зазначалося, існує в силу стану локомотивного парку Росії та країн СНД), але й від політичних факторів.
- збереження трансферту, що є дуже ймовірним.
- реакція ринку в більшій мірі на трансферт, а не на зростання прибутків.
- низька ліквідність.
Можна зробити висновок, що вкладення в Луганськтепловоз є ризиковими з погляду відсутності росту. З іншої сторони, акції зараз торгуються на депресивних рівнях, тому ймовірність подальшої негативної динаміки є невисокою. Зважаючи на це, варто розглядати Луганськтепловоз як потенційно високодохідне вкладення у 2012 році та підтвердити рекомендацію на купівлю акцій, у разі прийнятності для інвесторів зазначених ризиків.